بر اساس نظرسنجی مرکز افکار عمومی روسیه، میزان فروش و استفاده از مشروبات الکلی در روسیه به طور قابل ملاحظه ای در طی سالهای اخیر کاهش یافته است.

بر اساس این نظر سنجی، در سال ۲۰۱۷، تنها ۱۲ درصد از پاسخ دهندگان به صورت دائمی الکل می­نوشند، ۵۹% از ساکنان روسیه گاهی مشروب می نوشند، ۲۸%  هرگز مشروبات الکلی نمی نوشند و ۱ درصد از روس ها به این سوال پاسخ نداند. در حالیه بر اساس نظر سنجی انجام شده در فوریه ۲۰۰۲، میزان ۲۳% از افراد شرکت کننده در نظر سنجی به طور دائم مشروب می نوشیدند. ۵۴%  نیز گاهی اقدام به نوشیدن الکل می نمودند. ۲۱ درصد پاسخ دهندگان هرگز مشروب نمی نوشیدند، و ۲% به این سوال پاسخ ندادند.

از سوی دیگر رکورد فروش مشروبات الکلی در روسیه کاهش یافته است. طبق آمار در سال ۲۰۰۱ میزان ۳/۱۲۰ میلیون دال (واحد اندازه گیری در روسیه، هر دال برابر ۱۰ لیتر) مشروبات الکلی به فروش رفته است. در سال ۲۰۰۵ میزان ۲/۱۳۳ میلیون دال، در سال ۲۰۱۰ به میزان ۶/۱۲۷ میلیون دال، در سال ۲۰۱۴ به میزان ۵/۱۱۰ میلیون دال، در سال ۲۰۱۵ به میزان ۲/۹۹ میلیون دال و در سال ۲۰۱۶ به میزان ۸/۹۶ میلیون دال مشروبات الکلی در روسیه به فروش رفته است.

از سوی دیگر، حجم تولید ودکا  در سال ۲۰۰۱ و در سال ۲۰۰۵ ، میزان ۱۰۷ میلیون دال بود. در سال ۲۰۱۰ حجم تولید ودکا به ۹۵ میلیون دال، در سال ۲۰۱۴ به میزان ۶۹ میلیون دال، در سال ۲۰۱۵ به میزان ۶۳ میلیون دال و در سال ۲۰۱۶ به میزان ۷۳ میلیون دال رسیده است.

منبع خبر: خبرگزاری ریا نووستی

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۳۱۴/۱۵۱۶۳۲۱۸۰۰.html

تاریخ خبر: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

کد خبر 3126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =